2007年8月15日水曜日

ウェアの袖のロゴ

ロディックは、
ラコステの5年契約が$30 million
LexusとSAPとのパッチ(袖に縫いつけたロゴ)契約で$1 million

Michael Russell(67位)
ナイキとウェア契約があるが、ウェアがタダなだけで、契約料はゼロ
今年の全豪で彼の試合がTV放映されることになった際、ウェアの袖のパッチに$3,000という話があったそうだ。


ナイキはウェアのパッチ契約を禁止している。
アディダスは、試合毎または大会毎の契約は禁止。長期契約ならばOK。

「テニあれ」に予算があれば、AIGでディエゴとかにパッチをつけてもらいたいわ〜
clipped from news.enquirer.com
Roddick, the most marketable American player, makes a reported $30 million over five years to wear Lacoste brand clothing and at least another million in long-term deals to wear patches for Lexus and SAP, a business software company, on his sleeves.

In January, a marketer at the Australian Open approached Russell, offering $3,000 if he would wear a Geico Insurance patch for a single televised match, Russell said. The money would have been nice, but ATP rules require such patches to be worn on sleeves.

Nike, which outfits several top players such as Federer, Rafael Nadal and James Blake, contractually forbids athletes from wearing third-party patches. Adidas prohibits single-match or single- tournament deals, requiring any patches they wear to be long-term.
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