2007年3月30日金曜日

シャルケン引退

シャルケン(76年生まれ)が正式に引退を発表。
自己最高ランキング11位(2003年4月)

ユーモアも交えた、湿りけのない会見だったそうです。

お幸せに。
clipped from www.ordinaopen.nl
"Mijn lichaam heeft mij gedwongen te stoppen. Tijdens de Davis Cup in Maastricht kwamen de eerste symptomen naar boven en sindsdien ben ik nooit meer echt de oude geweest. Na een half jaar bleek dat ik had doorgespeeld met een sluimerige vorm van de ziekte van Pfeiffer. In die periode van overbelasting, doordat ik doorspeelde op het circuit zonder te weten dat ik Pfeiffer in me had, heb ik hernia problemen opgelopen in de lage rug. Deze blessure zorgt ervoor dat ik mijn lichaam niet meer elke dag vol kan belasten. Te hoge belasting geeft uitvalsverschijnselen in mijn linker been. Dus heb ik de trainingen stopgezet en ben ik mijn lichaam op ontspannen wijze af aan het trainen. Jammer vind ik het echter dat mijn carrière in verval is geraakt met een leeftijd van pas 27. Te vroeg voor de ambities die ik nog had. Honger naar titels en tweede week GrandSlams was nog lang niet gestild, het behalen van dat soort resultaten geeft de ultieme kick."
powered by clipmarksblog it

0 件のコメント: